Política de cookies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per analitzar la teva navegació amb fins estadístics. Per consultar més informació visita la nostra pàgina de Política de cookies

Política de cookies

Les preferències de la coolkies han estat guardades correctament.
MENU
CA|ES
USER

FP dual

Pàgines vinculades

La preinscripció del 2023-24 comença el 26 de maig...

Et pot interessar

Més de 260 centres imparteixen CFGS en dual

Un total de 261 centres educatius imparteixen al voltant de 780 Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) en alternança dual, una modalitat que permet als estudiants compaginar els seus aprenentatges al centre amb una estada de pràctiques remunerades a l'empresa.

Informàtica i comunicacions segueix sent la família professional amb més oferta d'FP dual, seguida de les d'Administració i gestió, Serveis socioculturals i a la comunitat, Comerç i màrqueting i Electricitat i electrònica. 99 ciutats catalanes oferten CFGS en aquesta modalitat.

Al mapa es poden localitzar els centres que imparteixen CFGS en dual i en aquest enllaç, tots els cicles. També es pot consultar la Inserció laboral dels estudis en dual a les fitxes dels cicles.

Lleida Girona Tarragona Barcelona

Què es pot cursar i on?


El curs 2022-2023 els cicles amb més oferta dual seran Administració i finances (s'impartirà en 80 centres); Educació infantil (49 centres); Desenvolupament d'aplicacions web (37), Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma (35), Integració social (32), Automatització i robòtica industrial (31) i Màrqueting i publicitat (26 centres).

De les 99 ciutats que programen cicles superiors en dual, a Barcelona n'hi ha una oferta de 212; a Terrassa, de 31; a L'Hospitalet de Llobregat y Tarragona, de 30; a Lleida se n'imparteixen 24, a Sabadell, 23, i a Girona y Granollers, 20. Mataró i Reus n'oferten 18; Manresa, 15; Badalona, Olot i Vic, 14 i Cornellà de Llobregat i Mollerussa, 10.

Què és la FP dual?


El tret més rellevant de l'FP dual, un projecte inspirat en el model alemany que han posat en pràctica també altres països europeus, és que l'alumne combina la formació que rep al seu centre amb un període de formació remunerat en una empresa, que es formalitza per mitjà d'un contracte laboral o d'una beca.

El temps que l'alumne passa a l'empresa computa com a lectiu, de manera que forma part del nombre d'hores de les que consta el cicle.

La idea és que les empreses puguin formar futurs professionals a mida de les seves necessitats, recuperant així la figura de l'aprenent, i que els estudiants, a banda de rebre una retribució mentre es formen a l'empresa a canvi de la seva contribució productiva, acabin treballant-hi.

Explora